Parkinson

ul. Czerska 18 lok. 243, 00-732 Warszawa
tel 22 409 77 56
podatku KRS: 0000221902
Konto PLN 05 1140 1010 0000 3509 2800 1001
Konto EUR 75 1140 1010 0000 3509 2800 1002

Zadaj pytanie lekarzowi

Imię pytającego:
E-mail:
Treść:
Token:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Fundację "Żyć z chorobą Parkinsona" z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Czerskiej 18 lok. 243, moich danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2002, nr 101, poz. 926 ze zm.), w celu korzystania z serwisu internetowego www.parkinsonfundacja.pl. Jednocześnie oświadczam, iż dane podaję dobrowolnie. Zostałem/am również poinformowany/a o prawie dostępu do treści moich danych oraz ich poprawiania.

Pytania do lekarza

Danuta

Pytanie:
Mam 57 lat, choruję od 5 lat. Od 03.11.2010 moje leki to: Madopar HBS 125 mg 3 x 1, Madopar 62,5 mg 3 x 1, Requip modutab 8 + 2 mg 1 x 1, Viregyt K 1-1-0.
Wcześniej do 23.02.2010 w miejsce Requip Modutab brałam zwykły Requip 2 mg 3 x 1 oraz 1 mg 1-1-0. Do 11.09.2007 byłam leczona Pronoranem 3 x 1.
Ze względów finansowych chciałabym wrócić do Pronoranu, ale nie wiem jak to zrobić bez szkody dla zdrowia. Requip przepisał mi Neurolog z prywatnej praktyki, z którego chcę zrezygnować. Moje dotychczasowe leczenie polegało na zwiększaniu dawki leków.
Neurolog z NFZ ,u którego leczę się powiedział, że nie zna Requipu i przepisał mi Pronoran 2 x 1 bez podania ścieżki przejścia.
Moje pytania:
Czy można tak po prostu zamienić te leki? Requipu mam jeszcze na 2 miesiące leczenia.
Czy Requip jest lepszym i skuteczniejszym lekiem niż Pronoran? Opinie są różne.

Odpowiedź:
Requip modutab jest nowocześniejszym lekiem niż Pronoran. Jeśli nie chce go Pani przyjmować to proponuje nieznacznie zwiększyć dawkę Madoparu do 4 razy na dobę.
Oprac. dr n med. Anna Potulska-Chromik

Jan

Pytanie:
Witam, proszę o kontakt z osobą, która przeszła zabieg wszczepienia elektrostymulatora mózgu stosowanego w leczeniu choroby Parkinsona. Chciałbym dowiedzieć się jakie są efekty wyżej wymienionej metody od osoby, która zna temat z autopsji.
Odpowiedź:
Osoby chcące się podzielić swoimi doświadczeniami proszone są o kontakt na adres: julita@parkinson.sos.pl w celu nawiązania docelowego kontaktu. W treści tematu prosze o wpisanie Jan_elektrostymulator.Dziekuję

Lola

Pytanie:
Witam ... chciałabym się dowiedzieć czy w wieku 16 lat mogę być chora na parkinsona. Niepokoi mnie fakt że od jakiegoś czasu trzęsą mi się dłonie, i to się coraz bardziej nasila, a gdzieś w internecie wyczytałam że to może być jeden z pierwszych objawów tej choroby, trochę mnie to przeraża i chcę wiedzieć czy to możliwe żebym w tak młodym wieku była chora ...
Odpowiedź:
Objawy, o których Pani pisze to najprawdopodobniej drżenie samoistne, nie powinno postępować oraz można je w dość prosty sposób leczyć. Prosze udać się na konsultacje do Poradni Chorób Pozapiramidowych lub zapraszam na konsultację do naszej Fundacji.
Oprac. dr n. med. Anna Potulska-Chromik

Mieczysław z Książa wlkp

Pytanie:
Witam.Mam 54 lata.Choruję ok.3 lat. Zdiagnozowany 5 m-cy temu. Madopar HBS 3X dziennie /6,12,18/. Od miesiąca faza OFF od godz. 9 do 12 /pracuję jako inkasent - problem to schody, jazda samochodem/. Czasami nie mogę zrobić kroku.Bóle kręgosłupa.W 2002 r. lekki udar prawostronny leczony Aclotinem i Memotropilem. Czy mogę zwiększyć dawki Madoparu /ew. doraźnie/ ?
Odpowiedź:
Tak, może Pan, ale po ustaleniu tego z lekarzem prowadzącym(przyjmowana dawka leku jest mała).
Oprac. dr n. med. Anna Potulska-Chromik

Jola

Pytanie:
Witam serdecznie, moja mama ma 61 lat, od 10-ciu lat choruje na Parkinsona. Na dzień dzisiejszy jej stan jest fatalny, ciągle jest senna, w słabym kontakcie słownym, ma problemy z chodzeniem. Zażywa Madopar 125 5 x na dobę w formie rozpuszczalnej, po godzinie od zażycia występują dystonie (dyskinezy) strasznie nią wtedy rzuca, wykręca nogi, ręce, wykrzywia usta. Wspomnę jeszcze, że w październiku 2010 przeszła półpasiec oczny z zapaleniem opon mózgowo-rdzeniowych, a w styczniu br. zator płuc. W przebigu półpaśca doszedł jeszcze zespoł majaczeniowy. Stosowaliśmy Ketrel w dawce 25mg 2x2 tabletki, ale działały bardziej usypiająco więc odstawiliśmy je. Chciałabym się dowiedzieć czy półpasiec w przebiegu zapalenia opon rdzeniowo-mózgowych mógł wpłynąć na nasilenie choroby Parkinsona i pogorszenie stanu mojej mamy?
Odpowiedź:
Jak najbardziej mógł, proponuje spróbować leku przeciwotępiennego - Exelon w plastrach lub inna riwastygmina w tabletkach, ewentualnie dynamizujący Amantix 100mg/dobę.
Oprac. dr n. med. Anna Potulska-Chromik

Grażyna

Pytanie:
Witam moja 80 letnia matka od kilkunastu lat choruje na Parkinsona bierze 4xdziennie Madopar 125 i Madopar HBS. Proszę mi powiedzieć czy to jest normalne, że nie chce robić nic niby płaczem wymusza żeby ją położyć do łóżka, podnieść, zaprowadzić do toalety, posadzić na sedes, ubrać,umyć jednym słowem wszystko. Noc to po prostu jest horror wołanie co parę minut o pomoc. Sytuacja się zmienia gdy jest sama wtedy robi wszystko, a później kłamie, że ona nie wstawała i nic nie robiła. Nie można na długo zostawić jej samej, bo wtedy krzyczy i woła pomocy. Lekarz neurolog i lekarz rodzinny twierdzą, że jest zdolna sama funkcjonować ponieważ mięśnie nie są sztywne. Jest również rehabilitowana wymyśla cuda żeby nie współpracować z rehabilitantem, a najbardziej się cieszy jak on wychodzi. Proszę mi powiedzieć czy wszyscy chorzy na tę chorobę zachowują sie tak samo? Ja opiekuję się mamą na zmianę z siostrą już jesteśmy na granicy załamania.
Odpowiedź:
Być może Pani Mama ma także depresję i za wszelką cenę chce zwrócić na siebie uwagę, należy z nią szczerze porozmawiać zapewnić o swoim oddaniu, ale jasno wytyczyć granice-może potrzebna będzie pomoc psychologa. Do rozważenia leki przeciwdepresyjne.
Oprac. dr n. med. Anna Potulska-Chromik

Agnieszka

Pytanie:
Dzień Dobry.Mój partner choruje na chorobę parkinsona od 16-tu lat. Obecnie zażywa madopar 125mg*5 razy dziennie madopar HBS 125mg*5razy dziennie, pronoran 50mg*raz dziennie, requip moudutab w dawce 16mg, Cavinton-forte*2 razy dziennie, na noc dostaje 1,5mg clonazepam.W czasie jednej doby jest bez sztywności dosłownie 2 lub 3 godziny.Czy można coś zrobić żeby zmniejszyć mu te sztywności? Ma problemy ze spaniem. Czy można ewentualnie dostawić Comtess? Proszę mi pomóc. Nie wiem co mam już robić.
Odpowiedź:
Po pierwsze można odstawić Pronoran oraz Cavinton, a następnie po konsultacji z neurologiem spróbować dołączyć Comtess lub zwiększyć Madopar albo Requip modutab. W przypadku wątpliwości proponuje konsultacje w naszej Fundacji lub Poradni Chorób Pozapiramidowych.
Oprac. dr n med. Anna Potulska-Chromik

Bogusław

Pytanie:
Witam. Moja mama (78 lat) od kilku (ok. 6) lat zmaga się z chorobą Parkinsona. Od samego początku przyjmuje Madopar (aktualnie 3 x 250mg). W trakcie leczenia był też okres kiedy przyjmowała Requip jednak wówczas nasilały się objawy choroby (głównie spowolnienie ruchowe). Aktualnie mimo regularnego stosowania leków stan mamy nie jest zadowalający, problemy z chodzeniem, koncentracją, pamięcią,lęki, problem ze snem (w nocy kilka razy się budzi). Od samego początku choroby pojawiła się depresja, w związku z tym mama przyjmuje Wellbutrin XR, zaś przed snem podaję Jej Imovane. Niestety jak wspomniałem wydaje mi się, że leki nie działają zadowalająco. Nadmienię, że drżenie nie występuje często i jest niewielkie. Największym problemem są kłopoty z koncentracją, pamięcią i lęki. Moje pytanie jest następujące: czy objawy, które opisałem są wynikiem postępującej choroby i nie da się z nimi już nic zrobić, czy też przyczyna tkwi w niewłaściwym zestawieniu przyjmowanych leków? Pozdrawiam serdecznie.
Odpowiedź:
Objawy są związane z postępem choroby, ale być może także dawka leku jest zbyt mała-można oprócz Madoparu dołączyć Requip Modutab, poza tym z powodu zaburzeń pamięci należy wykonać szczegółowe badanie funkcji kognitywnych (psycholog) i ewentualnie rozpocząć leczenie Exelonem w plastrach.
Oprac. dr n. med. Anna Potulska-Chromik

Małgorzata

Pytanie:
Witam. U mojego taty (71 lat) chorobę Parkinsona rozpoznano dwa lata temu. Na razie leki jakie przyjmuje, to Madopar trzy razy dziennie. Tydzień temu miał operację kręgosłupa, na drugi dzień po operacji wstał i poszedł bez problemu do łazienki. Niestety trzeci dzień już był fatalny,miał wielkie bóle mięśni, biodra, nie mógł utrzymać się na nogach, bardzo mu drżały i ból był nie do zniesienia. Ten stan się utrzymuje, natomiast nie ma bólu kręgosłupa po operacji. Proszę mi napisać, czy w chorobie Parkinsona, objawy jakie opisałam,w stanach pooperacyjnych się nasilają? Czy może choroba postępować szybciej? Czy to coś normalnego, czy mój tata będzie mógł jeszcze normalnie chodzić? Boję się bardzo, że po operacji, będzie kaleką, chociaż sama operacja przebiegła prawidłowo.
Odpowiedź:
W przypadku bólu mięsni należy skontrolować badania biochemiczne w tym kinazę keratynowa inaczej CK lub CPK. Można tez spróbować zwiększyć dawkę Madoparu do 4 razy dziennie. Czy z powodu operacji ominął Pan dawkę leku? - jeśli tak to może być to związane z przejściowym nieco większym zapotrzebowanie na L-dopę.
Oprac. dr n. med. Anna Potulska-Chromik

ALA

Pytanie:
Witam! Moja mam choruje od 10 lat na chorobę Parkinsona. W chwili obecnej leży w szpitalu zrobili jej TK głowy i wynik ma dobry natomiast jej stan ostatnio bardzo się pogorszył , najgorzej jest z chodzeniem. Nie może utrzymać się na nogach. Czy to normalne że wynik jest prawidłowy, a jej stan się pogarsza??? Proszę o pomoc???
Odpowiedź:
Tak może tak być, choroby Parkinsona nie widać w TK. Konieczne jest zmodyfikowanie leczenia przeciwparkinsonowskiego.
Oprac. dr n. med. Anna Potulska-Chromik

<< poprzednie 10 następne 10 >>
15 stycznia 2014 Departament Pożytku Publicznego MPiPS oficjalnie potwierdził wykaz OPP uprawnionych do otrzymywania 1% podatku za rok 2013 r. więcej...



program do pit - darmowy